V školskom roku 2006/2007 sme otvorili nový študijný odbor STAVITEĽSTVO
Aktuálne študijné odbory - šk. rok: 2006/2007
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
Denné dvojročné pomaturitné štúdium: | |||||||||
|
Elektrotechnika v doprave a telekomunikáciach
Odbor elektrotechnika v doprave a telekomunikácách (3739 6 00) pripravuje absolventov so širokým všeobecnovzdelávacím základom, s odbornými teoretickými vedomosťami i praktickými spôsobilosťami tak, že je schopný vykonávať kvalifikovanú cieľavedomú samostatnú činnosť pri projektovaní, konštrukcii, výrobe, montáži, prevádzke a údržbe elektrotechnických zariadení špeciálne v doprave a telekomunikáciách poznajúc špecifiká elektrotechnických systémov v týchto odvetviach. V rámci štúdia sa dáva žiakovi možnosť slobodnej voľby voliteľných a nepovinných predmetov. Voliteľné a nepovinné predmety si volí s ohľadom na získanie požadovaných vedomosti a zručnosti potrebných pre výkon povolania a činnosti v oblasti elektrickej trakcie a energetiky v doprave, zabezpečovacej a oznamovacej techniky v doprave, zabezpečovacej a oznamovacej techniky v doprave, telekomunikačnej techniky a údržby a opráv koľajových alebo cestných vozidiel. Odborný predmet elektrotechnická spôsobilosť je prípravou na skúšku pre získanie elektrotechnickej spôsobilosti podľa § 21, vyhl. MPSVaR č. 718/2002 Z.z. na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení. Príprava absolventa je zameraná aj na prípadné vysokoškolské štúdium. Absolvent získa také schopnosti a vedomosti, flexibilitu svojich, ktoré umožňujú uplatniť sa na pracovnom trhu na Slovensku a v rámci EÚ. |
||
Technické a informatické
služby
Absolventi študijného odboru technické a informatické služby (3917 6 13) sú kvalifikovanými administratívnymi, hospodársko-organizačnými či technicko-hospodárskymi pracovníkmi vo sfére výroby a služieb, tak v štátnom, ako aj v súkromnom sektore. Dôraz sa kladie na posilnenú jazykovú prípravu, ktorá umožňuje žiakom v štúdiu dvoch cudzích jazykov. Okrem toho je dôraz na výučbu výpočtovej techniky a informatiky, techniky administratívy, hospodárskej korešpondencie a ekonomiky. Od 3.ročníka sa rozširuje paleta ekonomických predmetov o účtovníctvo, praktické cvičenia z účtovníctva, ekonomiky a voliteľné predmety, ako sú marketing a manažment. Hoci štúdium odboru technické informačné služby na našej škole je zamerané na tieto služby geológii a v baníctve, absolventi sa môžu uplatniť aj v iných oblastiach výrobných a nevýrobných podnikov a organizácií. Absolventi odboru majú možnosť pokračovať vo zvyšovaní svojej kvalifikácie vysokoškolským štúdiom, najmä na ekonomických fakultách a v odbore riadenia a ekonomiky geológie a baníctva na TU v Košiciach. Hoci sa na tento odbor hlásia predovšetkým dievčatá, môžu sa v ňom uplatniť aj chlapci. |
||
Študijný odbor 3650 6 00 staviteľstvo pripravuje absolventov so širokým všeobecnovzdelávacím základom, s odbornými teoretickými vedomosťami i praktickými spôsobilosťami tak, že je schopný vykonávať činnosti stredných technicko-hospodárskych pracovníkov v projekcii, pri príprave stavieb, v stavebnej výrobe, pri zhotovovaní a rekonštrukciách stavieb, pri výrobe a montáži prefabrikátov. Pre kvalifikované vykonávanie uvedených činností získava absolvent štúdia široký odborný profil s nevyhnutným všeobecným vzdelaním, s dostatočnou adaptabilitou na príbuzné odbory a logické myslenie, tiež schopnosť aplikovať nadobudnuté vedomosti a schopnosti samostatne ako aj v tíme. |
||
Študijný odbor kameňosochárstvo (8248 6) je umeleckým študijným odborom, potreba ktorého je daná požiadavkami obnovy a starostlivosti o kultúrne a historické pamiatky na Slovensku. Tento odbor pripravuje absolventov na činnosť výrobno-technických pracovníkov v oblasti starostlivosti o ochranu a obnovu historických a umeleckých pamiatok v architektúre a konzervátorských a reštaurátorských činnostiach. Cieľom štúdia je okrem všeobecných vedomostí vypestovať u žiakov kladný vzťah k umeleckým hodnotám minulosti, zručnosti a osvojiť si metódy údržby, obnovy umeleckých stavebných pamiatok a získané technológie praktické a výtvarné vedomosti vedieť uplatniť aj vo svojej samostatnej slobodnej umelecko-remeselnej práci. Absolventi sa môžu uplatniť nielen v reštaurátorských a stavebných firmách, ale aj reklamných a propagačných agentúrach, či v slobodnej umeleckej, umelecko-remeselnej činnosti. Ti, ktorí majú umelecké ambície, môžu pokračovať v štúdiu na VŠVU v Bratislave. Hlavné odborné predmety sú dejiny výtvarnej kultúry, výtvarná príprava, technológie a praktické cvičenia. Štúdium je určené pre chlapcov a dievčatá. Záujemci o toto štúdium sú prijímaní na základe úspešného vykonania talentových skúšok z výtvarnej výchovy. V rámci prijímacích skúšok sa posudzujú aj domáce výtvarné práce. Členmi prijímacej komisie a učiteľmi odborný predmetov sú umelci nášho regiónu. Prijímacie skúšky sú talentové z výtvarnej výchovy. |
||
Polytechnika s rozšíreným vyučovaním športovej prípravy- basketbal
Študijný odbor polytechnika (22 41 6) pripravuje žiakov na báze všeobecno-vzdelávacích predmetov a odborných predmetov. Absolvent odboru je predovšetkým technikom so znalosťou výrobných a spracovateľských technológii a zároveň so znalosťou humanitných a prírodovedných predmetov. Toto spojenie si vyžiadali zmeny v moderných technológiách a potrebách plnšieho pochopenia vzťahov medzi živou a neživou prírodou. Absolvent spozná problémy týkajúce sa životného prostredia, bude vedieť technicky riešiť dôsledky priemyselnej záťaže na životné prostredie, vedieť orientovať sa v základoch trhovej ekonomiky, získa vedomosti z oblasti základného marketingu a schopnosť pracovať s modernou výpočtovou technikou. Zároveň je pripravený na komunikáciu s ľuďmi, schopnosť vysloviť svoj názor, prijať kritiku a robiť pozitívne skutky bez očakávania protihodnoty. Žiaci tohto odboru absolvujú navyše športovú prípravu zameranú na basketbal. Je tu možnosť využiť talent žiakov, ktorí vykazujú výborné výsledky v športe, v tomto prípade v basketbale. Zároveň absolvent je pripravený na vysokoškolské štúdium najmä technického a ekonomického zamerania. Náplň učebného plánu umožňuje absolventovi získať väčšiu schopnosť riešiť technické, ekonomické a ekologické problémy praxe. Štúdium je ukončené maturitnou skúškou. |
||
Geodézia, kartografia a kataster
Študijný odbor geodézia, kartografia a kataster (3692 6) je určený chlapcom aj dievčatám. V tomto študijnom odbore sa pripravujú stredoškolsky vzdelaní zememerači. Absolventi odboru majú široké spektrum možností uplatnenia v oblasti geodézie, kartografie, stavebnej geodézie, pozemkovej evidencie na katastrálnom úrade v štátnej správe. Pri štúdiu tohoto odboru sa kladie dôraz na matematiku, deskriptívnu geometriu, mapovanie a geodetické výpočty. Teoretické poznatky z odborných predmetov dopravy a vyučovanie praxe, na ktorej sa žiaci učia pracovať v teréne s geodetickými pomôckami a prístrojmi. Absolventi odboru geodézia sa môžu uplatniť v oblasti geodézie, kartografie, poľnohospodárstva a stavebníctva, pri budovaní a údržbe bodových polohových a výškových polí, pri mapovaní polohopisných a výškopisných prácach, pri evidencii nemovitostí a podobne. Absolventi, ktorí majú záujem o vysokoškolské štúdium, majú možnosť pokračovať v štúdiu odboru geodézia a kartografia na technických univerzitách a prírodovedeckých fakultách. Predpokladom pre štúdium geodézie je veľmi dobrý prospech na základnej škole, najmä z matematiky, ako aj kladný vzťah žiakov k presnému rysovaniu a zmysel pre estetickú úpravu grafických prác. Keďže prevažná časť praktického vyučovania aj budúcej práce v zamestnaní sa vykonáva v teréne, kladie tento odbor požiadavky aj na zdravotný stav. | ||
Študijný odbor polytechnika (22 41 6) pripravuje žiakov na báze všeobecno-vzdelávacích predmetov a odborných predmetov. Absolvent odboru je predovšetkým technikom so znalosťou výrobných a spracovateľských technológii a zároveň so znalosťou humanitných a prírodovedných predmetov. Toto spojenie si vyžiadali zmeny v moderných technológiách a potrebách plnšieho pochopenia vzťahov medzi živou a neživou prírodou. Absolvent spozná problémy týkajúce sa životného prostredia, bude vedieť technicky riešiť dôsledky priemyselnej záťaže na životné prostredie, vedieť orientovať sa v základoch trhovej ekonomiky, získa vedomosti z oblasti základného marketingu a schopnosť pracovať s modernou výpočtovou technikou. Zároveň je pripravený na komunikáciu s ľuďmi, schopnosť vysloviť svoj názor, prijať kritiku a robiť pozitívne skutky bez očakávania protihodnoty. Zároveň absolvent je pripravený na vysokoškolské štúdium najmä technického a ekonomického zamerania. Náplň učebného plánu umožňuje absolventovi získať väčšiu schopnosť riešiť technické, ekonomické a ekologické problémy praxe. Štúdium je ukončené maturitnou skúškou. |
||
Absolventi študijného odboru geopropagácia krajiny (2156 7) sú pripravení pre budúce uplatnenie v zodpovedajúcich pracovných, odborno-profesijných a spoločenských funkciách. Štúdium rozvíja a rozširuje všeobecné schopnosti, vrátane schopnosti adaptácie na meniace sa podmienky spoločenskej reality. Absolvent je pripravený tak, aby po nástupnej praxi a zapracovaní mohol vykonávať činnosti stredných odborných pracovníkov v oblasti cestovného ruchu, predovšetkým pri projektovaní a realizácii propagačných a sprievodcovských činností v turisticky atraktívnych lokalitách po stránke geologickej, geotechnickej, v menšej miere aj po stránke: geografickej, zoologickej, botanickej, historickej a etnografickej. Absolvent študijného odboru vie samostatne myslieť, rozvážne a pohotovo rozhodovať, aplikovať získane vedomosti a zručnosti v praxi, samostatne riešiť úlohy na rôznorodých pracoviskách a miestach vykonávania pracovných činnosti, dokázať pracovať v tíme a získavať a využívať vedecko-technické a kultúrno-historické informácie v práci a mať schopnosť sa ďalej vzdelávať.